TVN.HU felhasználók Blog bejegyzéseinek száma: 4446814 db
Találatok száma: 6086
Előző Következő
A mefve töprengése....... 2021-02-02 12:15:10
FEBRUÁR 2. GYERTYASZENTELŐ BOLDOGASSZONY NAPJA, MEDVE JÓSLÁS Ilyenkor szoktak gyertyát szenteltetni a katolikus falvakban. A hagyományos, magyar paraszti társadalomban a szentelt gyertya a bölcsőtől a koporsóig elkísérte az embereket. Ehhez a naphoz általánosan elterjedt időjárás- és termésjósló hiedelmek is kapcsolódnak. Pl.: a medvével való jóslás: ha ezen a napon kisüt a n...
Örkény István: Badacsony 2021-01-29 14:42:42
,,Sütött a nap. Fátylasan bár, de felhőtlenül ragyogott a Balaton, melynek vizén - ma reggeltől kezdve - a menetrendszerű gőzösökön kívül, ki tudja, hány kirándulóhajó, vitorlás és motoros volt Badacsonyba indulandó, sok száz kirándulóval a fedélzetén! Szép, meleg nap ígérkezett. A tavalyi gyenge bortermés miatt már júniusban huszonnyolc forintért mérték a badacso...
Amit a szénhidrátról tudni kell 2021-01-19 23:15:44
Sokan ellenségként kezelik a szénhidrátot, pedig nem kellene így tekintenünk rá, hiszen vannak esetek, amikor még a fogyásunkat is elősegíthetik. Egyes szénhidrátok nemcsak remek súlycsökkentők lehetnek ugyanis, de még energiát is biztosíthatnak. A szervezetünk számára három tápanyag szükséges a megfelelő arányban, ezek a zsírok, a fehérjék és a szénhidrátok. A szénhidrátok kis...
Tarsoly Beke Tamás versei 2021-01-14 19:30:16
TARSOLY BEKE TAMÁS VERSEI Tarsoly Beke Tamás vagyok... 51 éves... soproni és győri lakos.15 éves korom óta irogatok... 2005-ben jelent meg önálló...
Nyenyőke 2021-01-06 20:01:00
Vagy húsz évvel ezelőtt Dunaradványon (szlovák oldal) nyitottam meg egy kiállítást, talán Görföl házsongárdi képeiből, ahol Bárdos Ági verseket mondott. A megnyitó után egy asszonyka odajött, s meghívott hozzájuk bennünket, hogy most sütött nyenyőkét, kóstoljuk meg. Soha nem hallottam ezt a szót eddig. Megkóstoltuk a lepényszerű nyenyőkét. Most azért ugrott be, mert a nyunyóka...
Baráti összejövetel 2021-01-03 10:46:26
Tegnap ebéd után egy hármas baráti összejövetel volt Pisti barátomnál, Karesz a masszőr volt még jelen. Mind a hárman 74-esek vagyunk. Pisti kacsát sütött, a desszert a kacsa mája volt. Nagyon finom ebéd illetve vacsora volt. Sok mindenről beszéltünk, mindenkinek más problémája volt. Érdekes látni, hogy ki, mit hogyan él meg. Élénken érdeklődtek, hogy a váltás amit véghezvittem ho...
Templomunk Hittan csoportja - karácsonyra 2020-12-28 10:51:00
Kedves Imatársaim! Ezt a levelem sokkal előbbre szántam, de képtelen voltam az utóbbi napokban a gép elé ülni, elküldeni a már előre elgondolt karácsonyi levelem. Szívemet, lelkemet, időmet teljesen betöltötték a családi teendők, szeretteim körében folyamatosan adódó segítségnyújtások, hálaadások. Gyakran gondoltam rátok, imádkoztam és hálát adtam értetek, és minden körülöttem él...
Kirándultunk 2020-12-28 06:36:24
Tegnap délelőtt ragyogóan sütött a nap. A feleségem kitalálta, hogy menjünk el a tatabányai Turul emlékműhöz, hiszen én csak alatta a pályán elrobogok, fölpillantok, de megállni nem akarok. Rendben. Előtte a neten elolvastam a tudnivalókat, hogy ne haljak meg bután. Persze én vezettem. Csodálatos volt a kilátás, a rálátás a környékre a madártól. S ha már kocsival mentünk fel, sét...
Fekete István , Roráte - Karácsonyi novella 2020-12-22 17:14:57
Videó Novella szövege: Olyanok ilyenkor a csillagok, mint az álmos gyerek szeme. Kicsit hunyorognak. És még nem tudják: sírásra vagy nevetésre nyíljanak-e, avagy aludjanak tovább. Hát, csak pislognak. Enyhe az idő, a szél csak a kerítések mellett lézeng, ámbár elég hűvösen. Az ablakok néhol nézik már a hajnalt, néhol nem, és a csizmá...
Pablényiné, Piroska: Próbatétel 2020-12-22 14:14:07
Hetek óta köd ül a tájra. Szomorúvá tesz a színek hiánya. Minden szürke és homályos. Nem látszik az égbolt, s a város. Nincs napfelkelte, se hold, se csillagok. Az úttest a lecsapódó párától ragyog.. Sok a baleset a nyálkás utakon. Még jó, hogy mostanában nem is utazom. A határok zárva, repülő se landol, Csak ez az átkozott covid tombol Lehet hogy az Isten szomorú...