TVN.HU felhasználók Blog bejegyzéseinek száma: 4453293 db
Találatok száma: 49
Előző Következő
Gyors hétvége - Háromszázharminchatodik nap 2020-06-15 12:26:04
Pénteken ebéd után Szencre mentünk. Végre a határ szabad volt. A csemadok üdülőjében vacsoráztunk, eljött Bárdos Ági, s Gyula is. Jót beszélgettünk. Másnap korán indultunk Mirovba, 63 éve halt meg a börtönben Esterházy János. Előtte megnéztem az austerlici csatateret. Majd Olmütz következett (Olomouc). A dómban magyar misét celebrált egy Prágából érkezett pap. Gyönyörű a katedráli...
Gyors hétvége - 2020-06-15 12:23:37
Csokonai Vitéz Mihály költészete 2020-03-03 22:30:24
CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY KÖLTÉSZETE Csokonai Vitéz Mihály (1773. november 17.- 1805. január 28.)...
Beszédmondók a Trianon keresztnél 2020-03-03 06:41:45
Két napja a mosonmagyaróvári 1848-as beszédet mondókról írok. Most lejegyzem a mosonmagyaróvári Trianon keresztnél beszédet mondók ( már amikor megtaláltam) névsorát 2003-as állításától 2019-ig. Nem túl meglepő, de van más visszatérő is, nem csak Szakály Sándor történész. Például Duray Miklós és Vida István, akik 1848-as és Trianon beszédet is mondtak. Holnap az 1956-os Gyászté...
Kellemes volt - Kétszázhetvenhatodik nap 2020-02-19 08:36:58
Tegnap 10-re kiértünk Alsóbodokra (az én autómmal, elhoztam a szerívzből, pedig egy napja lejárt a műszaki). Szép, tiszta idő volt, jól rá lehett látni a nyitrai várra a pályáról. Én megtartottam a foglalkozást, majd megnéztük a kálváriát, s az Eszterházy múzeumot és felmentünk a templomba. Jött Jenő is, megbeszéltük Kassát és Buzitát. Hátfőn korán felvesznek és Magyarországon ker...
Ma Jászapáti, holnap Kolzsvár - Százhetvenharmadik nap 2019-08-14 19:22:40
Elmentem a lányokért Jászapátira. Korán indultam, már negyed kilenckor az Iskola utcában voltam, a minisztérium ottani épületében. A szemüvegemet hagytam itt a múltkor. Egy kávé, beszélgetés a lányokkal ás tovább. Kettőkor indultunk vissza Apátiról, s hatra itthon voltam. Holnap Görföl Jenővel Kolozsvár a csemadok képviseletében. Kötő konferencia. Kemény nap lesz, végig a kocsiban....
Pozsony - Százhuszonkilenecedik nap 2019-06-02 05:32:02
Görföl péntek ebéd után jött értem, s átvitt Pozsonyba. Itt a csemadok székházban nyílt egy kiállítás a Balatonról, s ezt követően adtam elő A Trianont feldolgozó irodalomról. Állítólag jó volt. Én egy kicsit még szétszórt voltam, másnapra áll össze igazán a mondandóm, pontosabban leltem meg azt a vörös fonalat, ami mentén lehet beszélni. Kevesen voltak, vagy húszan. Örültem, hog...
Dobszerda - Hetvennegyedik nap 2019-02-20 06:01:07
Tegnap szél-járás készítés. A csemadok létrejöttének 70. évfordulójára 800 példányban hozzuk ki. A hét végére az utolsó simításokkal nyomdába megy. Azt hittem, hogy miután nyugdíjba megyek, kevesebb lesz a dolgom, de hogyan, ha mindig újabb és újabb feladatok találnak meg? Aztán az elvégzett feladat után, vagy egy elintézett ügyet követően meg akarják hálálni. Például úgy, hogy...
Augusztus 20. 2018-08-20 10:50:13
...
Felvidék: Hétvége Szenctől Királyhelmecig 2017-12-11 12:01:50
Péntek reggel indultunk. Az autómat a csemadok szenci üdülőjében hagytam. Innét indultunk öten Keletre. A vége Tárkány a Bodrogközben. S készültünk Gál Sanyi köszöntésére is Buzitán, 80 éves lett Sanyi....